Copywriting is overtuigen met geschrift. Het is extreem effectief bij het verkopen van je product of dienst, als je weet hoe het moet.
Vandaag vertel ik je wat voor taal helpt bij het verkopen van jouw product of dienst. Goede, afgestemde teksten kunnen je omzet dramatisch verhogen, dus laten we beginnen.
Hoe duidelijker, beknopter en simpeler je bent, hoe groter de kans dat iemand koopt. Mensen zijn vaak te druk of te lui om ingewikkelde alinea’s te lezen. Als je te veel zegt of te ingewikkeld schrijft, kopen ze niet. Als je ze overspoelt met informatie, kopen ze niet.
Bij verkopen gaat het er niet om dat je moeilijke woorden gebruikt om slim over te komen. Het gaat erom dat je alles kort en simpel houdt. Als het makkelijker is om te lezen, is het ook makkelijker om te kopen. Als er te veel te lezen valt, of het te ingewikkeld wordt, lopen klanten vast en zullen ze niet kopen.
Gebruik woorden zodat je klinkt als een vriend. Praat persoonlijk tegen ze, terwijl hetgeen, wat je zegt, interessant blijft. Wanneer potentiële klanten alle brieven en e-mails sorteren, maken ze een A stapel en een B stapel. Je doel is om bij de A stapel te komen, want de B stapel gaat de prullenbak in.
Je eerste doel is niet om te verkopen. Het is om te verzekeren dat je belandt op de A stapel. Dus, je schrijft een persoonlijke brief, je gebruikt woorden zodat je klinkt als een vriend, en je spreekt ze persoonlijk aan.
Maak elke claim zo specifiek mogelijk. Bijvoorbeeld, in plaats van “Ik bezorgde ze meer dan €10.000 aan omzet afgelopen maand”, zeg je “Ik bezorgde ze €10.723,42 aan omzet”. Specifiekere claims komen geloofwaardiger over.
Als een makelaar tegen je zegt: “Ik heb veel huizen verkocht afgelopen jaar”, zou je minder onder de indruk zijn dan als hij zegt: “Afgelopen jaar heb ik 48 huizen verkocht in het centrum van Amsterdam”.
Schrijf actief in plaats van passief. Bij verkopen, moet je het verschil weten tussen actieve en passieve zinnen. Een voorbeeld van een passieve zin is, “Wanneer er op de link is gedrukt, zal er een e-mail naar je INBOX worden verstuurd.” Actieve zinnen zijn veel beter, en klinkt als dit: “Als je op deze link klikt, ontvang je een e-mail.”
Alle actieve zinnen zijn overtuigender en effectiever. Het is veel interactiever voor de lezer, en minder saai om te lezen.
Nu je deze 4 copywriting geheimen kent, kun je veel beter je teksten beoordelen en effectiever maken. Bij Kroflar maken we teksten om van elke bezoeker een klant te maken.
Commerciële tekst nodig of verbeteren? Klik op onderstaande knop om vanaf de website eenvoudig een bericht te sturen of mail naar info@kroflar.nl.