De kans is groot dat je het zelf ook hebt. Een mooie website met teksten over jou, je bedrijf, je product/dienst en waarom jij en je bedrijf echt de beste zijn binnen je branche.
Ik heb slecht nieuws voor je. Jouw klant is niet geïnteresseerd in jou, to-taal niet. Zelfs niet in je product of dienst. Sterker nog, je klant wil helemaal niets kopen.
Wat je klant wel wil? Dat de teksten over hém gaan. Over zijn probleem, over oplossingen voor zijn probleem, over hoe zijn leven beter kan worden en hoe hij gelukkiger kan worden.
Deze blog geeft 5 tips om teksten af te stemmen op je doelgroep en te verbeteren, waardoor je conversie omhoog gaat.
Pas deze tips toe en je merkt meteen dat je conversie omhoog gaat.
Een van de belangrijkste eigenschappen van een goede tekst is het hebben van een aangenaam aanbod. Nee, onweerstaanbaar aanbod.
Het is een grote uitdaging omdat veel bedrijven tegenwoordig hetzelfde klinken. De onderscheidende factoren zijn typisch gebaseerd op het goedkoper en beter zijn dan de concurrenten. Dat klinkt niet heel aangenaam.
Denk bij het maken van een onweerstaanbaar aanbod aan de markt. Daar gaat het om. Wat wil je doelgroep het liefste zien, waar snakken ze naar, of waar zitten de grootste frustraties? Denk daar goed over na. Wanneer je een onweerstaanbaar aanbod hebt, is het eenvoudig te verkopen.
Bezoekers en potentiële klanten zijn opzoek naar een oplossing voor hun probleem of verbeteringen van hun situatie. Stel, jouw product of dienst is de oplossing voor een bepaalde doelgroep. Schrijf dan alleen over resultaten die jou product of dienst geeft en de voordelen die het oplevert.
Bijvoorbeeld, denk aan een boormachine. De eigenschap is dat je elektrisch kunt boren. Het resultaat is dat je heel snel een gat kunt boren. Of een snelle computer. Het bevat een i7 processor. En het resultaat is dat je alles heel snel kunt doen.
Zodra je een eigenschap en een voordeel hebt, kun je het voordeel verder uitpluizen. Dat heet de 'the benefit behind the benefit'. Zodra je een voordeel hebt, vraag je jezelf: "En dus? ..." Zo kom je steeds verder totdat je dat ene ding of emotie hebt gevonden waar mensen warm van worden.
Het is de moeite waard om een pakkende titel te bedenken. Als iemand de titel interessant vind, leest hij ook de eerste alinea.
Een van de beste plekken om over titels te leren is de tijdschriftenafdeling. Vele tijdschriften hebben de beste titels omdat uitgevers weten hoe je de aandacht trekt.
Een van de 20 bewezen methodes voor een titel is: schrijf de claim op als een vraag. Een titel die een vraag is waarop je alleen positief kan reageren. Bijvoorbeeld: "Zou je ..." Zou je willen zonnen zonder je druk te maken over verbranden? Wat is je antwoord daarop? JA, natuurlijk.
De meeste mensen zijn tegenwoordig sceptisch en eisen veel. Een van de manieren om hiermee om te gaan is om je geloofwaardigheid te vergroten.
Bedenk voor je zelf wat je te bieden hebt. Gebruik bijvoorbeeld:
Gebruik alles waar je op kan komen. Mensen zijn eenmaal sceptisch, dus je wil alles gebruiken in je tekst voordat ze daar zelf opkomen en daardoor weggaan.
Het hebben van reviews is een groot voordeel. Bedenk eens hoe je bij een klant een review kan verkrijgen en hoe je die kan verwerken in je teksten of website.
Nu je een onweerstaanbaar aanbod hebt, alle voordelen hebt gevonden, een pakkende titel hebt bedacht, hoe wil je dat je klanten verder gaan?
Wat het ook is, het moet duidelijk en makkelijk zijn om te doen.
Mensen houden van uitstellen, dus wees duidelijk. Zonder een reden om iets te doen, gaan mensen uitstellen. Dus geef hen een reden om niet uit te stellen. Bijvoorbeeld:
Wat het ook is, geef ze een reden om direct te kopen.
Copywriting is een de manier om je conversie te verhogen. Meer bezoekers zorgen misschien ook voor meer leads en klanten, alleen gaat de conversie niet omhoog. Met een verhoogde conversie kun je meer klanten binnenhalen uit dezelfde hoeveelheid bezoekers.
Nu je meer weet over een aantal aspecten van een goed stuk tekst en je wil meer weten en toepassen. Overweeg dan een samenwerking met Kroflar voor commerciële teksten die je bezoekers laten kopen, aanmelden of contact opnemen. En verhoog je omzet met je website.
Commerciële tekst nodig of verbeteren? Klik op de knop om vanaf de website eenvoudig een bericht te sturen of mail naar info@kroflar.nl.